Sağlıklı Bilgisayar Nasıl Kullanılır?

0

BİLGİSAYAR VE SAĞLIĞIMIZ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

Ergonomik bir çalışma ortamı sağlamak, sağlığınız açısından çok önemlidir. Bu nedenle bilgisayarda çalışırken aşağıda belirtilen noktalara dikkat etmeniz gerekir.

• Uzun zaman bilgisayar başında kalmaktan mümkün olduğunca kaçının. Uzun süreli çalışmalar yapmanız gerektiğinde her saat başı 10-15 dakika ara verin. Bilgisayar başında saatlerin nasıl geçtiğini farkedemeyebilirsiniz, ara sıra temiz hava almanız da yararlı olacaktır.

• Monitör, göz hizasının biraz altında olmalı ve yaklaşık bir kol boyu kadar uzaklıkta durmalıdır. Monitöre bakarken gözlerinizi daha az kırparsınız ve gözleriniz daha çabuk yorulur. Bu nedenle sık sık mola vermeli, gözlerinizi uzağa odaklayarak dinlendirmelisiniz. Monitörün parlaklık ve kontrast ayarlarının aşırı değerlere getirilmesi, ayrıca ekrandan yansıyan çevredeki ışıklar da gözlerinizi yoracaktır. Buna karşı bir ekran filtresi kullanabilirsiniz.

• Oturma yüksekliği ve bilgisayarımızla aramızdaki uzaklık çok önemlidir. Öncelikle sandalye ve masanız rahat olmalı, sandalyede dik oturmalısınız. Dizleriniz 90 derece açıyla kıvrılmak, klâvyeyi kullanırken dirsekleriniz de yine 90 derecelik bir açı yapmalıdır. Klâvyeniz ve fareniz için bir el desteği kullanmanız, ellerinizin bilekten yukarı ve aşağı doğru kıvrılmasına engel olur.

• Bilgisayarla çalıştığınız oda aydınlık olmalıdır. Işık doğrudan ekrana yansıyacak şekilde olmamalıdır.

Böylece bilgisayar kullanırken, sağlığınızı da koruyabilirsiniz.

Paylaş

Yazar Hakkında

Uzun yıllardır bilgisayarlarla iç içeyim. Sizler gibi bende Windows'la ilgili sorunlar yaşadım. Bu tecrübelerimi sizinle paylaşmak için buradayım..

Yorum Yazın